Jeśli chcemy założyć własną działalność gospodarczą – sklep, restaurację, biuro turystyczne, ale wolimy nie ryzykować, zaczynając swoją ścieżkę zupełnie od zera, wówczas opcja biznesu w modelu franczyzy wydaje się idealną opcją dla nas. Wyobraźmy sobie sytuację, że mamy szansę na biznes, który będzie dla nas dochodowy, pozwalający żyć na bardzo dobrym poziomie, a jednocześnie nie będzie obarczony ryzykiem niepowodzenia. Czy nie brzmi to jak idealna opcja? Mniej więcej tak właśnie działa franczyza. Jeśli dysponujemy finansami pozwalającymi wystartować nam z biznesem, czyli mamy fundusze na start oraz pieniądze pozwalające pokryć koszty stałe utrzymania w postaci prądu, gazu, wynajmu lokalu, pensji dla pracowników, wówczas możemy zacząć rozważać otwarcie własnego biznesu franczyzowego.
Koszty jakie musimy pokryć w biznesie franczyzowym
Franczyza jest więc to własny biznes, ale pod szyldem cudzej, rozpoznawalnej marki. Może być to właśnie sieciowa restauracja, popularny sklep z ubraniami czy butami lub na przykład biuro podróży znane w całej Europie. Warto tutaj dopasować branżę również do swoich preferencji. Jeśli zdecydujemy się na otwarcie własnej działalności opartej o model franczyzy, poza tymi kosztami, czyli środkami na otwarcie i stałymi wydatkami, które są koniecznością, ograniczamy ryzyko niepowodzenia, ponieważ mamy świadomość że jeśli produkty konkretnej marki, które również my będziemy oferować w naszym sklepie są popularne, to także z naszych półek zaczną znikać. W zależności od popularności marki, tego jakie jest zapotrzebowanie na rynku, od tego będą w dużej mierze uzależnione nasze zarobki. Jednak decydując się na to rozwiązanie wchodzimy w niemal pewny biznes. Co więcej, możemy zobaczyć oferty od franczyzodawców. Wystarczy, że wejdziemy na stronę https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci gdzie dostępny jest katalog franczyz.
Czy warto prowadzić tego rodzaju biznes?
Co istotne również w tego rodzaju rozwiązaniach, to fakt, że żaden biznes dzisiaj nie jest w stanie prężnie działać bez reklamy i solidnego marketingu. Dlatego firmy przeznaczają gigantyczne środki na promocję marek, działania w mediach społecznościowych, reklamy w różnych rodzajach mediów. Dzięki franczyzie jako właściciele takiego biznesu nie musimy się przejmować reklamą. Robi to za nas firma, pod szyldem której działamy. Natomiast warto pamiętać także o tym, że w takim modelu firmy nie mamy pełnej kontroli nad zmianami, jakie zachodzą w firmie. Dlatego też nie jesteśmy w stanie samodzielnie, na tak zwaną własną rękę wprowadzać zmian. Powód jest bardzo prosty – dzięki spójności wizerunek firmy pod szyldem której działamy w różnych krajach jest dokładnie taki sam. Kiedy wchodzimy do któregokolwiek sklepu dokładnie tej samej sieciowej marki to w różnych, zupełnie oddalonych od siebie miejscach na świecie sklepy te będą wyglądać niemal identycznie. Dlatego też podpisując umową na prowadzenie działalności franczyzowej, musimy wziąć pod uwagę także ten aspekt. Natomiast ogromnym plusem takiego modelu działalności jest otrzymywanie wszelkiej wiedzy względem prowadzenia działalności, jaką marka wypracowała latami. My dostajemy to na tacy, a naszym zadaniem jest jedynie wdrożyć wskazówki w życie