Praca w roli księgowej wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia. Najczęściej samo ukończenie odpowiedniego kierunku studiów jest niewystarczające. Wiele osób próbuje także zdobyć odpowiednie certyfikaty.

Doświadczenie

Do zdobycia tego dokumentu niezbędny jest odpowiedni staż pracy. Jego długość jest uzależniony od kierunku kształcenia:

– trzyletnia praktyka obowiązuje, gdy posiadamy tytuł magistra kierunków ekonomicznych, szczególnie rachunkowości,

– trzy lata doświadczenia, po ukończeniu studiów podyplomowych bezpośrednio związanych z zagadnieniami dotyczącymi rachunkowości,

– dwa lata praktyki, po ukończeniu szkoły średniej.

Praktyką może być prowadzenie ksiąg rachunkowych i tworzenie sprawozdań finansowych.  Warto zauważyć, że niektóre osoby posiadające wyższe wykształcenie mogą być zwolnione ze zdawania egzaminu.

Niezbędne dokumenty

Aby ubiegać się o wydawanie certyfikatu bądź zapisać się na egzamin należy złożyć:

– podanie z prośbą o wydanie zaświadczenia bądź zakwalifikowanie do egzaminu,

– dokumentację potwierdzające zdobyte doświadczenie,

– oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej,

– dyplomy i świadectwa, które potwierdzają zdobyte wykształcenie.

Kompletną dokumentację składamy w Departamencie Rachunkowości Ministerstwa Finansów.

Przy pracy księgowego niezbędne jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi. Znajdziemy je na stronie sage.com.pl. Znajdujące się tam pakiety znacznie ułatwią pracę i pomogą na uporządkowanie niezbędnych dokumentów. Możemy skorzystać z programu do obsługi pełnej księgowości bądź księgowości uproszczonej. Dzięki temu rozróżnieniu możemy mieć pewność, że dostosujemy narzędzie do naszego biznesu.

Biuro rachunkowe mogą założyć wszyscy ci, którzy posiadają zdolność do czynności prawnych, nie są karane i wykupią ubezpieczenie OC. Ostatnia kwestia jest szczególnie ważna, ponieważ to właśnie ona jest zabezpieczeniem na wypadek błędów związanych z prowadzeniem działalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here