W jaki sposób działa helpdesk w IT

Usterki techniczne w biurze zdarzają się na porządku dziennym. Szybkie zgłoszenie problemu do działu wsparcia technicznego pozwala sprawnie rozwiązać każdy problem z infrastrukturą informatyczną. Rozległa wiedza i natychmiastowa dostępność pracowników w dziale helpdesk IT sprawiają, że nawet najbardziej skomplikowana usterka zostaje szybko naprawiona. Czy wiesz, czym jest helpdesk IT i dlaczego powinieneś korzystać z niego w swojej firmie?

Helpdesk IT – co to takiego?

Helpdesk IT to dział w przedsiębiorstwie, którego priorytetowym zadaniem jest rozwiązywanie bieżących problemów technicznych wpływających na funkcjonowanie firmy. Pracownicy helpdesku wspierają użytkowników w przypadku wystąpienia problemów z obsługą oprogramowania lub mniej skomplikowanych usterek sprzętowych. Gdy awaria jest bardziej skomplikowana, dział pomocy technicznej przekazuje zgłoszenie do osób o większych kwalifikacjach.

Jak działa helpdesk IT?

Pracownik helpdesku przyjmuje raporty dotyczące usterek za pośrednictwem telefonu, wiadomości e-mail, komunikatora lub formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej. Przyjęte zgłoszenie problemu otrzymuje swój unikalny znacznik, a jego status realizacji jest aktualizowany na bieżąco. Klarowne systemy obsługi zgłoszeń pozwalają użytkownikom na bieżąco sprawdzać działania działu wsparcia bez konieczności każdorazowego kontaktu z konsultantem.

Jakie są zalety korzystania z usług helpdesku?

Pomoc specjalisty helpdesk znacząco skraca czas opóźnień w funkcjonowaniu firmy związanych z nieprawidłowo działającym oprogramowaniem lub brakiem dostępu do ważnych danych organizacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja firma posiadała system helpdesk.

Na szczęście obecnie helpdesk IT nie musi oznaczać zatrudnienia kilku dodatkowych osób, które będą na bieżąco obsługiwać zgłoszenia klientów. Mniejsze firmy mogą zdecydować się na outsourcing helpdesku, czyli zlecenie usługi wsparcia technicznego zewnętrznej firmie. Helpdesk zdalny jest korzystniejszy finansowo niż zatrudnianie i szkolenie nowych pracowników, zwłaszcza dla małych firm.

Jeżeli Twoja firma potrzebuje helpdesku, nie musisz zamawiać pełnego zakresu usług, z których większość nie będzie Ci potrzebna. Aktualnie umowy outsourcingowe możesz dopasować pod aktualne potrzeby Twojego przedsiębiorstwa. Dzięki temu będziesz płacić jedynie za zadania zawarte w umowie.

Czy każda firma potrzebuje helpdesku?

Konsultanci obsługujący helpdesk IT to jeden z kluczowych elementów funkcjonowania firmy. Pracownicy działu helpdesk chętnie podzielą się wiedzą, a w razie potrzeby przeprowadzą szkolenia związane z właściwą obsługą sprzętu lub firmowego oprogramowania. Sprawne i efektywne wsparcie techniczne zadba o płynność Twojego biznesu, minimalizując koszty awarii i opóźnień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here