Okazuje się, że pozycjonowanie sklepów internetowych różni się od działań SEO na zwykłych stronach. Jednak, na czym dokładnie polega SEO ogólnych witryn, a sprzedażowych? Jakie są największe różnice? Tego wszystkiego dowiesz się w tym artykule.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Osoby, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych prowadzą działania zarówno na stronie, jak i poza nią. Głównie chodzi o zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Kluczowym elementem w pozycjonowaniu jest dopasowanie strony do konkretnych wymagań wyszukiwarki. Tylko w ten sposób możesz osiągnąć sukces w swojej branży.
Pozycjonowanie obejmuje m.in.:
- tworzenie wysokiej jakości treści na stronie,
- optymalizację witryny pod kątem technicznym,
- generowanie wartościowych linków,
- wybór odpowiednich słów kluczowych.
Jeśli posiadasz już zoptymalizowaną witrynę, która znajduje się w rankingu wyników wyszukiwania, jednak chcesz podjąć się działań, aby ustabilizować tę pozycję lub ją zwiększyć, to powinieneś pomyśleć o pozycjonowaniu swojej strony internetowej.
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo podobne do działań SEO witryn, na których nie jest prowadzona sprzedaż. Jednak posiada też znaczne różnice. Warto jednak zacząć od początku… czym właściwie zajmuje się SEO w branży e-commerce? Przede wszystkim chodzi o zwiększenie widoczności sklepu w sieci. Jest to pewien rodzaj strategii marketingu internetowego, który przyciąga potencjalnych klientów do firmy, a także poprawia sprzedaż. Poprzez optymalizację serwisu internetowego pod wymagania wyszukiwarki, dobór odpowiednich słów kluczowych i wiele innych działań, działalność e-commerce staje się widoczna dla innych użytkowników w sieci. Wszystko dzieje się za pośrednictwem słów kluczowych, które są wpisywane przez nich w pasek wyszukiwarki, w celu znalezienia interesujących wyników dla danego zapytania. Głównym celem pozycjonowania sklepów internetowych jest uzyskanie przewagi nad konkurencją w swojej branży i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się w dużej mierze na działaniach content marketingu, czyli tworzeniu filmów, przyciąganiu odbiorców poprzez humor czy innych działaniach mających na celu zaangażować potencjalnych klientów sklepu. Dzięki takim rozwiązaniom możesz zwiększyć świadomość swojej marki i zbudować wysoką pozycję w branży oraz pozyskać lojalnych klientów firmy.
Niestety zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania strony e-commerce jest trudniejsze i zabiera dużo więcej czasu niż SEO zwykłej strony internetowej. Mimo że większość działań SEO jest do siebie podobna, to musisz zadbać przede wszystkim o techniczne SEO witryny, wartościowe treści i odpowiednie linki. Podczas pozycjonowania sklepów internetowych szczególnie zwróć uwagę na szybkość ładowania witryny, ponieważ ze względu na zbyt dużą ilość grafik na stronie może ona działać zbyt wolno, przez co będziesz tracił potencjalnych klientów firmy. Zwróć także uwagę na responsywność strony sklepu, aby była kompatybilna z jej wersją mobilną oraz na zabezpieczenia typu certyfikaty SSL.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz rozumiesz, czym różni się pozycjonowanie sklepu internetowego od witryny, która nie zajmuje się sprzedażą. Różnice są minimalne, ponieważ SEO sklepu internetowego bardziej opiera się na technicznych działaniach na stronie, typu szybkość ładowania witryny. Sklep internetowy jest bardziej wymagającą wersją stron WWW, ponieważ muszą one być przyjazne dla potencjalnych klientów, którzy chcą zrobić za jego pośrednictwem zakupy.