Wartość polskiego rynku e-commerce wynosi około 40 miliardów złotych i … stale rośnie. Zakupy internetowe wybiera 56% Polaków. W Internecie kupujemy wszystko – od ubrań, przez artykuły spożywcze, po sprzęt elektroniczny. Nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców chce przenieść swój biznes do Internetu. Czy wiesz, że kluczem do sukcesu, poza konkurencyjną ofertą, jest odpowiednio przygotowany sklep internetowy. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę podczas zamawiania, projektowania i wdrażania platformy e-commerce.
Jak grać, żeby wygrać…
Rynek e-commerce w ostatnich latach odnotowuje rekordowe wyniki, co potencjalnym inwestorom i właścicielom sklepów daje powody do optymizmu, jednak należy pamiętać, że wraz ze wzrostem wartości e-handlu w Polsce, zwiększa się liczba sklepów internetowych, a tym samym rośnie konkurencja. Czy wiesz, że źle zaprojektowany sklep internetowy może zrujnować najlepszy biznesplan? Na co zatem zwrócić uwagę zlecając wykonanie sklepu internetowego?
Bo klient jest najważniejszy czyli sklep w zgodzie z UX i UI
Nie odkryjemy Ameryki, jeśli powiemy Ci, że sklep internetowy powinien być intuicyjny w obsłudze, a także atrakcyjny dla oka. Jeśli nie uda Ci się przykuć uwagi klienta i zachęcić go do pozostania na stronie przez pierwsze 8 sekund – tracisz bezpowrotnie klienta i transakcję. Niezwykle ważne, ale zarazem trudne jest takie zaprojektowanie interfejsu (wyglądu sklepu), by był on prosty w obsłudze, czytelny i estetyczny. W tym celu warto skorzystać z doświadczenia profesjonalnego UX i UI designera, którzy zaprojektują takie rozmieszczenie poszczególnych elementów oraz ich właściwe graficzne zobrazowanie, by odzwierciedlić naturalne zachowanie klienta na stronie. Nie ma nic bardziej irytującego niż niemożność dokończenia zakupów czy wyszukania asortymentu na stronie.
Laptop, komórka, desktop – RWD czyli wszędzie to samo
Ile razy zdarzyło Ci się wyszukiwać czegoś na komputerze stacjonarnym w pracy bądź w domu na laptopie, a następnie powtarzać to samo wyszukiwanie na urządzeniu przenośnym – komórce lub tablecie? Niezliczone ilości razy. Tak samo zachowują się Twoi klienci, bardzo istotne jest zatem, by pozwolić im szybko i sprawnie odszukać w e-sklepie pożądany towar. Umożliwia to technologia RWD, która sprawia, że sklep skaluje się do rozmiaru wyświetlacza (w dużym uproszczeniu), dzięki czemu podobnie prezentuje się na komórce, tablecie czy laptopie – najważniejsze elementy, ich wygląd i rozmieszczenie jest analogiczne. Sklep zbudowany w technologii RWD pozwala na optymalny czas wczytywania podstron na urządzeniach mobilnych.
Oszczędność czasu czyli integracja
Odpowiednio dobrana platforma e-commerce umożliwia integrację Twojego sklepu internetowego z systemem magazynowym, księgowym oraz systemami płatniczymi i wysyłkowymi – co znacznie ułatwi i przyspieszy obsługę zamówień. Dzięki odpowiednio skonfigurowanym integracjom sprawnie wystawisz fakturę, przygotujesz list przewozowy czy uzyskasz informację o statusie płatności.
Sukces tkwi w prostocie
Dla sprawnego zarządzania sklepem bardzo ważne jest, by jego obsługa od strony zaplecza (interfejs) była łatwa i intuicyjna w obsłudze. Wpływa to nie tylko na komfort, ale i efektywność pracy. Intuicyjny w obsłudze interfejs pozwala szybko przeszkolić i wdrożyć w obsługę sklepu nowych pracowników. Dla właściwego zarządzania sklepem istotna może okazać się możliwość nadawania poszczególnym użytkowników różnych poziomów dostępu.
Sklep zoptymalizowany pod kątem SEO
Nie jest tajemnicą, że bez odpowiedniej reklamy trudno będzie Ci zaistnieć w Internecie. Warto już na etapie projektowania i wdrażania e-sklepu zadbać o to, by został on należycie przygotowany do pozycjonowania. Oczywiście modyfikacja na dalszym etapie są możliwe, ale zwykle są bardzo koszto- i czasochłonne. Powierzając przygotowanie swojego e-sklepu profesjonalnej agencji interaktywnej zyskamy pewność, że zostanie od dostosowany do aktualnych wymogów i trendów, co pozwoli nam szybko zaistnieć w wyszukiwarce internetowej i pozyskać klientów.
Chcesz dowiedzieć się więcej odnośnie projektowania sklepów internetowych? Zajrzyj na https://pageart.pl Agencja interaktywna Warszawa oferuje profesjonalną pomoc. Skorzystaj z doświadczenia, know-how i zacznij zarabiać. To inwestycja, która się opłaca.