Współczesne czasy, na skutek ogromnych możliwości Internetu cechują się tym, że najczęstszym sposobem na znalezienie pracy jest właśnie korzystanie z usług tego medium. Rzadziej już sięga się po gazetę z ogłoszeniami czy zwraca uwagę na plakaty, a częściej wpisuje się w przeglądarkę jaki rodzaj pracy nas interesuje. Nie zawsze znalezienie pracy przez Internet się udaje. Warto przygotować się odpowiednio do szukania pracy za pomocą Internetu.

CO WPŁYWA NA NIEMOŻNOŚĆ ZNALEZIENIA PRACY

Do najczęstszych przyczyn, które wpływają na niemożność znalezienia pracy, zarówno w Internecie, jak i w ogóle są takie sprawy jak:
1. Brak chęci do pracy.
2. Niepoprawnie przygotowane CV lub list motywacyjny.
3. Brak kompetencji do wykonywania danego stanowiska.
4. Nasz wizerunek w sieci.

PRZYGOTOWANIE CV ORAZ LISTU MOTYWACYJ NEGO JAKO WAŻNY KROK W SZUKANIU PRACY PRZEZ INTERNET

Dobrze wykonane CV oraz list motywacyjny to dwa czynniki, które znacząco wpływają na szukanie pracy przez Internet. Często osoby poszukujące pracy po prostu źle przygotowują te dokumenty. Jednym z najczęstszych błędów jest powielanie CV oraz listu motywacyjnego. Firmy, które rekrutują nowych pracowników często sprawdzają te dokumenty pod względem unikalności i w przypadku, gdy nasze CV jest już wcześniej dodane do bazy danych to zostanie już na samym wstępie odrzucone przez pracodawcę.

Aby napisać dobre CV należy wykonać kilka zasadniczych kroków takich jak:
1. Umieścić prawdziwe informacje.
2. Zamieścić wszystkie dane na jednej stronie.
3. Umieścić tylko najważniejsze dane – doświadczenie zawodowe, czas pracy, ukończone szkoły i kurs.
4. Dostosować się do wymogów pracodawcy – a więc w przypadku, gdy pracodawca chce np. otrzymać próbkę naszej pracy to należy mu ją wysłać. Nie należy również dostarczać większej ilości dokumentów niż jest to wymagane.
5. Nie zapominać o klauzuli ze zgodą na udostępnianie naszych danych osobowych na końcu dokumentu.

KILKA PORAD DLA POSZUKUJĄCYCH PRACY PRZEZ INTERNET

Po pierwsze osoba poszukująca pracy w Internecie powinna stale obserwować najważniejsze serwisy internetowe z ofertami pracy, założyć sobie skrzynkę mailową i codziennie wysyłać po kilka, kilkanaście CV. Warto również zarejestrować się na kilku stronach oferujących pracę, gdyż często same wysyłają nam oferty jakie podaliśmy w naszych zainteresowaniach. Dobrze jest również sprawdzać dane firm, które się ogłaszają poszukując pracownika. I przede wszystkim czytać dokładnie ogłoszenia, by zapoznać się z oczekiwaniami pracodawcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here