Youtube

Współczesny marketing nierozerwalnie łączy się z Internetem. I to nie tylko poprzez smartfony, routery i inne urządzenia, które pozwalają na dostęp do sieci. Łączy się w sposób o wiele bardziej dosadny i bezpośredni. Rozwój firmy, w tym dostęp do szerszej liczby klientów wynika z odpowiedniej promocji firmy w sieci. Rozwój poszczególnych platform, w tym właśnie Youtube, może pomóc również w promocji produktów, czy usług. Nie tak dawno właśnie na wspomnianej platformie pojawiła się nowa opcja, która, wedle informacji, jest na razie w fazie beta testów. Umożliwia dodawanie krótkich, maksymalnie 1 minutowych filmików. By pojawiały się wśród propozycji Youtube Shorts, warto każdy tytuł oznaczyć jako #shorts. Jednak, czy ma to jakieś znaczenie dla przedsiębiorców?

Jak wykorzystać Youtube Shorts w promocji marki?

O tym, w jaki sposób zarabiać w sieci szerzej można przeczytać na http://efektywnewbiznesie.pl/Tymczasem skupmy się wyłącznie na nowej opcji, którą oferuje Youtube. Trzeba zauważyć pewne trendy, które dotyczą sieci, a którym pokłosiem jest właśnie wprowadzenie short’ów, czyli krótkim filmików na Youtube. Tak na prawdę spora część społeczności internetowej, nastawiona jest na krótkie treści. O ile istnieje możliwość stosowania płatnych promocji reklamowych w Youtube, trzeba liczyć się z tym, że większość osób czeka tylko na moment, w którym może kliknąć opcję „Pomiń reklamę”. To ważne, by mieć tego świadomość, bo często te 5 sekund to jedyny kontakt z klientem.

Jeśli dana osoba chce faktycznie posłuchać jakiejś treści, sama jej wyszukuje. Dlatego Youtube shorts może stać się nowym narzędziem w promowaniu marki. Jednak niezbędna jest umiejętność maksymalnego wykorzystania nawet nie 1 minuty, czyli maksymalnego czasu, jaki może mieć filmik na shortach, ale kilku, maksymalnie kilkunastu sekund. Poszczególni Youtuberzy prześcigają się w pomysłach, w jaki sposób zwrócić na siebie uwagę, czyli przykuć uwagę poszczególnego odbiorcy, tak, by ten poświęcił im swoje kilka, kilkanaście sekund. Jednocześnie przed tym samym zagadnienie stają firmy zajmujące się współczesnym marketingiem internetowym. Prezentacja produktu nie może być w formie standardowej reklamy. Być może sam, 2-3 sekundowy filmik wystarczy. W jego trakcie można zaprezentować wyłącznie samą markę, nowy model produktu, a przede wszystkim zadbać o to, aby logo firmy było widoczne. Tak na prawdę chodzi teraz bardziej o działanie podprogowe. Ciężko jednak stwierdzić, przynajmniej na chwilę obecną, w którą stronę rozwinie się Youtube shorts – czy będzie tylko narzędziem bardziej skierowanym do Youtuberów, czy z powodzeniem będzie wykorzystywane w marketingu internetowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here