Czy szybki kredyt oznacza szybką spłatę?

0

Świadomość Polaków na temat szybkich kredytów, jakie można dostać online, telefonicznie bądź w oddziale firmy stale się poszerza, jednak przyznać trzeba, że nadal wiele kwestii pozostaje do wyjaśnienia. Polacy chętnie odchodzą od tradycyjnych form finansowania, aczkolwiek tak samo zależy im na tym, żeby wiedzieć, czy korzystają z wiarygodnych rozwiązań.

Kiedy warto korzystać z automatycznych przelewów bankowych?

0

Automatyczne przelewy bankowe, wbrew obiegowej opinii, nie są dedykowane tylko dla przedsiębiorców i dużych firm. Korzystają z nich również klienci indywidualni, chcąc w ten sposób uporządkować realizację comiesięcznych stałych należności. Płacenie rachunków to obowiązek każdego, niezależnie od tego, czy posiada własne mieszkanie czy je wynajmuje bądź zarządza własną firmą.

Skutki podatkowe łączenia spółek kapitałowych

0

Łączenie spółek kapitałowych to bardzo popularna technika biznesowa zwiększająca efektywność przedsiębiorstw oraz zmniejszająca koszty. Jednak przed podjęciem decyzji o połączeniu spółek należy wziąć pod uwagę, jakie niesie to ze sobą zmiany w rozliczeniach podatkowych.

Tanie przelewy zagraniczne

0

Przesyłanie pieniędzy pomiędzy rachunkami bankowymi zarejestrowanymi w różnych krajach, zawsze wiązało się z koniecznością poniesienia całkiem sporych opłat i odczekania nawet i kilku dni na otrzymanie pieniędzy. Dziś sytuacja już się zmieniła. Przelewy walutowe można realizować szybko i tanio a czasami nawet i za darmo. Jak to możliwe?

Oszczędności i drobne pożyczki – jak dbać o podstawowe finanse?

0

Trudno jest się dziś obyć bez produktów finansowych. Pośród wielu ofert dostępnych na rynku niełatwo odnaleźć te naprawdę dobre i korzystne. Należy wybierać z głową i ostrożnie, by nie narazić się na wydatki i inne niemiłe konsekwencje.

Jak wdrożyć System Zarządzania Jakością w firmie?

0

System Zarządzania Jakością wg ISO 9001 to najczęściej wdrażana norma. Na całym świecie już ponad milion organizacji może się pochwalić certyfikatem SZJ. Jest to system uniwersalny, który można zaimplementować w każdego rodzaju firmie, instytucji państwowej, czy organizacji pozarządowej.

Jak być dobrym mówcą?

0
Jak być dobrym mówcą?
President Barack Obama gestures as he delivers an address on cybersecurity and the nation's digital future in the East Room of the White House, May 29, 2009. (Official White House photo by Chuck Kennedy) This official White House photograph is being made available for publication by news organizations and/or for personal use printing by the subject(s) of the photograph. The photograph may not be manipulated in any way or used in materials, advertisements, products, or promotions that in any way suggest approval or endorsement of the President, the First Family, or the White House.

Od niektórych osób wymaga się naprawdę sporo: masz być stale gotowy do wykonywania swoich obowiązków, musisz wyjeżdżać, spotykać się z ludźmi, być obecny na spotkaniach itd. Na pewno niejednokrotnie trzeba też przemawiać do większej grupy – to dość stresujące i jeśli sobie z tym nie radzisz, nie jesteś sam. Masę ludzi ma podobne problemy. Na szczęście istnieje kilka reguł, których wystarczy przestrzegać, by lepiej czuć się mówiąc i lepiej wypadać w oczach (uszach!) słuchaczy. Oto kilka z nich:

Jak być dobrym mówcą?

Potęga pozytywnego myślenia

Umiejętność wprawiania się w odpowiedni nastrój dzięki pozytywnemu myśleniu jest bardzo cenna, a co najważniejsze, można ją w sobie wyrobić. Regularne ćwiczenia pomogą (a więc będzie też konieczna pewna ilość okazji do wystąpień publicznych) wyrobić nawyk wyobrażania sobie ze szczegółami samych pozytywnych skutków twojego wystąpienia. Jeśli w wyobraźni zobaczysz całą salę zachwyconą twoją prelekcją, aktywną dyskusję nią wywołaną, usłyszysz dobrze wyciągane wnioski, będzie to dla ciebie pomocne w pozbyciu się zupełnie przeciwnych obrazów. Dzięki temu podczas spotkania będziesz mówić pewnie i bez przeszkód.

Skupienie uwagi we właściwym punkcie

Każda prelekcja to okazja, by coś przekazać słuchaczom i to oni są najważniejsi. Co więcej, doskonale o tym wiedzą, chcą więc jak najwięcej skorzystać z każdego tego typu wystąpienia. Macie wspólne cele i podobną motywację, dlatego też złym pomysłem jest zakładanie, że możesz spotkać się z krytyką. Podczas spotkania z poważnymi ludźmi zyskasz wsparcie i zachętę do dalszego mówienia, co najprawdopodobniej okaże się wystarczające, by trema minęła całkowicie.

Głos to instrument

Dysponujesz świetnym instrumentem, więc go wykorzystaj. Odpowiednia intonacja, tembr głosu czy nawet mówienie raz głośniej, raz nieco ciszej będą bardzo atrakcyjne i pomogą słuchaczom skupić się na najważniejszych momentach. Musisz wydać się osobą energiczną i pełną życia – najgorszy efekt, jaki możesz wywołać, to uśpienie odbiorców. Co więcej, nie powinieneś polegać na przeróżnych pomocach, prezentacjach itd. bardziej niż to konieczne. Spis treści czy jakikolwiek plan są tylko szkieletem, który masz wypełnić na żywo. Wszystko, co mówisz, możesz poprzeć gestykulacją, mimiką czy nawiązywaniem ze słuchaczami kontaktu wzrokowego.

Akcja goni reakcję

Podczas wystąpienia publicznego trzeba nie tylko „odklepać” daną treść i odejść. Mówiąc do odbiorców na pewno zauważysz, że są oni jak żywy organizm – niektóre słowa powodują ich uśmiechy, aplauz, inne nie do końca się podobają, nudzą, rozczarowują itd. Masz możliwość posiłkowania się tak uzyskanymi odczuciami, możesz też sterować zachowaniem publiki. Dlatego też musisz szybko reagować i zmieniać przyjęty tok mówienia, czasem nawet przemieniając monolog w pewną formę dyskusji. Chodzi o to, żeby nikt się nie nudził, a ty oczywiście nie możesz się irytować niewłaściwie uzyskanymi reakcjami.

Barwna wypowiedź

Nawet przekazując interesujące dla odbiorców treści, możesz ich nieco znudzić, mówiąc bez przerwy na jeden z poważnych tematów przez godzinę lub dwie. Przerwij nadmierne skupienie żartem lub anegdotą. Odwołaj się do czegoś znanego słuchaczom, a jeśli ich rozbawisz, na pewno lepiej zapamiętają najważniejsze kwestie.

Jak dobrze negocjować?

0
Jak dobrze negocjować?

Umiejętność negocjacji przydaje się odkąd istnieje świat. Bardzo istotna jest w dzisiejszych czasach, bo stosując odpowiednie zasady negocjowania można uzyskać na przykład lepsze wyniki w handlu (targowanie się), niższe raty kredytu, obniżenie rachunków, itd. Warto nauczyć się tych zasad zwłaszcza dlatego, że w ten sposób rosną nasze szanse na skuteczne załatwienie wielu spraw. Ich znajomość pozwoli też ukryć typową przy tym działaniu niepewność (nie trzeba się tego wstydzić – nawet najlepsi negocjatorzy również miewają pewne wątpliwości, ale dobrze to maskują). Oto kilka porad dla aspirującego mistrza negocjacji:

Jak dobrze negocjować?

1. Poznaj istotę tzw. punktu krytycznego i naucz się go wyznaczać

Posiadając umiejętności negocjacyjne, bardzo często będziesz osobą reprezentującą stronę trzecią. Stajesz się wtedy – można tak to ująć – narzędziem. Musisz wiedzieć, że ktoś zlecający ci negocjacje w jego imieniu ma jakąś wizję i najważniejsze jest, żeby ją nie tylko przedstawił, ale również przedstawił na piśmie. Będziesz mógł się do tego odwołać w razie problemów z zaakceptowaniem przez zleceniodawcę wyników twoich negocjacji. Dla każdego kolejnego zleceniodawcy nie liczy się to, co zaszło podczas spotkania, tylko wyniki ogólne (zaakceptowana umowa).

2. Bądź pewien swojej prawdziwej wartości

Nie zawsze będziesz tak samo wartościowy i trzeba umieć to wykorzystać. Mając pojęcie o potrzebach drugiej strony możesz lepiej ustalać warunki. Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań przed rozpoczęciem negocjacji, na przykład czy oferowana propozycja jest wyjątkowa, jedyna w swoim rodzaju czy może typowa i standardowa, czy klient bądź klienci są w desperacji i mogą zdecydować się na nieco nieprzemyślane kroki, czy jesteś od nich zależny? A może oni od ciebie?

3. Planuj, planuj i jeszcze raz planuj

Skuteczne negocjacje muszą przebiegać według ramowego planu, który daje jednak trochę miejsca na decyzje podejmowane w czasie rzeczywistym. Na każdym etapie negocjacji musisz być przekonujący dla drugiej strony, a każde ustępstwo powinno wydawać się tym ostatnim.

4. Zostaw sobie dużą furtkę do działania

Czasami podczas negocjacji kwota będąca ich przedmiotem zmienia się o bardzo znaczącą wartość, a mimo tego obie strony są zadowolone. Jak uzyskać taki efekt? Musisz zacząć od najlepszych twoim zdaniem warunków, nawet jeśli są one dość szaleńcze (postępuj tak gdy chcesz coś kupić i gdy chcesz sprzedać). Niektórzy początkujący negocjatorzy nie są w stanie tak działać, obawiając się reakcji drugiej strony. Najczęściej nie ma to sensu, bo biznes rządzi się swoimi prawami – rzetelny partner biznesowy na pewno doceni twoją odwagę i rzeczowość, ale też postara się wynegocjować coś dla siebie.

5. Przygotuj bazę

Część negocjacji wymaga wcześniejszego zainteresowania się oczekiwaniami drugiej strony. Zbierając pewne informacje, będziesz skuteczniejszy niż osoba, która w ogóle nie zna swojego rozmówcy. Masz w takiej sytuacji możliwość postawienia oczekiwań na miarę tego, co da się uzyskać, a jednocześnie nieprzekraczających żadnego z etycznych progów, np. możesz negocjować ostrzej gdy wiesz, że drugą stronę stać na wiele więcej niż aktualnie oferuje.

Jak opanować sztukę perswazji?

0
Jak opanować sztukę perswazji?

Słowa „manipulacja” i „perswazja” często wywołują negatywne skojarzenia. Nie zawsze słusznie. Wymienione poniżej techniki prowadzenia rozmów mają na celu skłonienie drugiej osoby do tego, aby postąpiła zgodnie z naszymi planami. Jednocześnie jednak bardzo ułatwiają nawiązywanie dialogu i dojście do porozumienia. Warto je więc stosować także w komunikowaniu się na co dzień, najlepiej wszystkie jednocześnie.

Jak opanować sztukę perswazji?

ŻYCZLIWOŚĆ

Pozytywne podejście i szczery uśmiech stwarzają przyjazny klimat do rozmów. Dzięki nim obie strony są odprężone i zadowolone, a to sprzyja dojściu do porozumienia. Ważne jest, abyśmy byli szczerzy w wyrażaniu pozytywnych emocji – tylko wtedy będziemy wiarygodni.

KONTAKT WZROKOWY

Umiejętność utrzymywania odpowiedniego kontaktu wzrokowego jest niezwykle cenna. Chodzi jednak nie tyle o patrzenie komuś w oczy, ale o dostrzeganie drugiej osoby, jej potrzeb i oczekiwań oraz okazywanie tego.

EMPATIA

Zmiana punktu widzenia, czyli spojrzenie na sprawę z perspektywy naszego rozmówcy, umożliwia dobranie stosownych argumentów i nawiązanie naprawdę głębokiego porozumienia.

SZACUNEK

Wyraża się go poprzez partnerskie traktowanie drugiej osoby, branie pod uwagę jej poglądów oraz szczere rozmawianie o problemach. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy postrzegani jako osoby wiarygodne, a to sprawia, że nasze argumenty są łatwiej akceptowane.

MIŁE SŁOWO

Moc trafnego komplementu jest wielka, ale tylko pod warunkiem, że jest on prawdziwy i zgodny z naszymi odczuciami.

ODZWIERCIEDLENIE

Im silniejsza więź z rozmówcą, tym bardziej będzie on skłonny postąpić zgodnie z naszymi intencjami. Dlatego warto zadawać pytania i interesować się tym, co chce on nam powiedzieć. Komunikowanie się to jednak nie tylko słowa. Ważna też jest mowa naszego ciała. Nawiązaniu porozumienia sprzyja przyjmowanie pozycji będącej lustrzanym odbiciem pozycji rozmówcy. Odzwierciedlenie postawy pozwala na pogłębienie kontaktu na poziomie niewerbalnym.

ZROZUMIENIE

Jeśli zależy nam na byciu zrozumianym, najpierw musimy sami zrozumieć innych. Ludzie lubią, kiedy słucha się tego, co mówią i wykazuje zrozumienie.

SPÓJNOŚĆ

Kiedy chcemy kogoś skutecznie przekonać do swoich planów czy poglądów, ważne jest, abyśmy sami w nie wierzyli i uważali je za słuszne.

UMIEJĘTNOŚĆ DAWANIA

Ludzie odwzajemniają uczucia. Zasada „żeby coś wziąć, najpierw daj” ma uniwersalne zastosowanie. Podaruj innym to, czego Ci brakuje – zwracaj na nich uwagę, słuchaj, staraj się zrozumieć.

EMOCJE

Mają to do siebie, że są zaraźliwe. Powiedz swojemu rozmówcy, jak się będzie czuł, kiedy postąpi w taki, a nie inny sposób. Poczuj emocje związane z tym stanem.

ZMYSŁY

Odwołuj się do wszystkich zmysłów – do wzroku, słuchu, dotyku, zapachu i smaku. W zależności od tego, do czego chcesz przekonać daną osobę, spraw, by ujrzała w wyobraźni to, o czym opowiadasz, usłyszała dane dźwięki czy poczuła smak potraw.

GŁOS

Mistrzowsko operują nim aktorzy, chcąc przykuć uwagę słuchaczy. Odpowiednia modulacja głosu, podnoszenie go lub ściszanie, mówienie szybko lub powoli to również przekazanie właściwych emocji.

KONTRARGUMENTY

Aby je przygotować, trzeba przed rozmową przeanalizować wszystkie czynniki sprawiające, że druga strona ma odmienne zdanie.

POTWIERDZENIA

Warto używać takich zdań, które wymagają potwierdzenia. Kończ więc pytania słowami typu: ‚prawda?’, czy „zgodzi się Pan”? Jedno przytaknięcie pociąga za sobą kolejne. Jeśli rozmówca wiele razy przyzna Ci rację, będzie mu potem trudniej powiedzieć ‚nie’.

ZAŁOŻENIA

Pokazuj rozmówcy zalety danej opcji, używając słów odwołujących się do odczuć: „przekona się Pan”, „spodoba się Panu” itp.

SŁOWA

Są takie, których warto używać. Większość ludzi słysząc zwrot „wyobraź sobie” zrobi to. Spójnik „ponieważ” sprawia, że wiele osób automatycznie zaakceptuje nawet najbardziej banalny argument, jaki za nim podamy. Warto też pamiętać o unikaniu zaprzeczeń i używaniu w zamian stwierdzeń pozytywnych. Pożyteczne są także uogólnienia – ludzie są skłonni uznać za słuszne to, za czym opowiada się większość.

TRZECIA STRONA

Zręczniej jest powiedzieć nie wprost o tym, że nie zgadzamy się z rozmówcą. Można powołać się na nieokreśloną osobę trzecią, np. za pomocą słowa „ktoś”.

NOTATKI

Notuj najważniejsze wnioski, zawarte w wypowiedziach rozmówcy. Pokazujesz mu wtedy, że go słuchasz i że to, co mówi, jest dla Ciebie ważne. Sam natomiast będziesz dzięki temu wiedział, na jakich kluczowych sprawach warto się skupić.

WIZUALIZACJA

Wyobraź sobie przed potkaniem przebieg rozmowy. Dzięki temu lepiej przewidzisz wiele sytuacji i unikniesz zaskoczenia.

Ciekawe prezenty dla szefa

0

Jeśli szef jest miłośnikiem sportowych aut, idealnym prezentem będzie dla niego przejazd na torze wyścigowym Ferrari 458 Italia. Fanom jazdy po bezdrożach w trudnych warunkach warto sprezentować przejazd Off Road 4×4. Gdy natomiast szef lubi adrenalinę, ciekawym pomysłem jest lot paralotnią blisko chmur. Przed wybraniem prezentu dla szefa należy zastanowić się, czy nie będzie on zbyt bezpośredni. Najlepiej jest więc nie kupować konkretnych przedmiotów, tylko wybrać dla niego atrakcję, którą zapamięta na długo.

ZOBACZ TEŻ